گرگ بورس واگذاری سهام بانکی و خودرویی به نفع بازار سرمایه - گرگ بورس

واگذاری سهام بانکی و خودرویی به نفع بازار سرمایه

مهدی افنانی عضو هیأت مدیره کارگزاری اردیبهشت در گفتگو با گرگ بورس، در خصوص تأثیر واگذاری بلوکی سهام خودروسازان بیان کرد: به نظر می‌رسد این واگذاری منجر به رقابتی‌تر شدن تولید و فروش و افزایش کیفیت گروه‌های خودرویی شود. از سوی دیگر، می‌توان به کاهش قیمت‌ها در این صنعت نیز امیدوار شد که درواقع کنترل بیشتری در کیفیت صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: افزایش کارایی صنعت بانک و خودرو با جدایی از دولت


وی ادامه داد: درنهایت به نظر می‌رسد رقابت در بازار‌های داخلی و خارجی افزایش می‌یابد، چراکه خط تولید و خط رنگ‌های خوبی در این صنعت خریداری‌شده که می‌تواند در عملکرد آن‌ها تأثیر خوبی داشته باشد؛ بنابراین درصورتی‌که این شرکت‌ها خصوصی شوند و شدت تحریم‌ها نیز کاهش یابد، پتانسیل‌های مثبتی را از خود نشان می‌دهند.

افنانی با اشاره به وضعیت خودروسازی در سال‌ها قبل اظهار کرد: در سنوات گذشته پس از بحران‌های اقتصادی در دنیا، شرکت‌های مختلفی ماشین‌هایی را خریداری می‌کردند و یا با ملحق شدن به سایر شرکت‌ها تولید و فروش آن‌ها را افزایش می‌دادند.

واگذاری سهام بانکی و خودرویی به نفع بازار سرمایه

عضو هیأت مدیره کارگزاری اردیبهشت گفت: بنابراین انتظار می‌رود این اتفاق در میان‌مدت به نفع کیفیت، قیمت و بازار آن‌ها تمام شود و درواقع تولیدکننده، مصرف‌کننده و دولت از آن سود خواهند برد. از طرفی دارایی‌های بلوکه‌شده که سود تقسیمی نداشتند، جمع شده و به مدیریتی می‌روند که بتوانند سودآوری خوبی را برای شرکت‌ها به ارمغان بیاورند.

افنانی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص واگذاری سهام بانک‌ها نیز می‌توان گفت هر چه دولت به سمت بحث حاکمیتی پیش برود و خود را از بنگاه‌داری فاصله دهد، می‌تواند وظایف و خدمات خود در اقتصاد را به‌خوبی ارائه دهد. در حال حاضر ترازنامه بانکی‌ها وضعیت بهتری از خودرویی‌ها ندارند و هر دو سود‌های کمی را به دست می‌آورند. درواقع دولت هرکجا در تنگنای اقتصادی قرار می‌گرفت، مصوباتی را به اجرا می‌گذاشت که هزینه آن‌ها بر گردن بانک‌ها بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.