گرگ بورس مواجه " سامان " با کاهش درآمدزایی - گرگ بورس

مواجه

گرگ بورس:

بانک سامان ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد‌های محقق شده در این دوره یک‌ماهه را تنها یک هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان در کارنامه مالی خود به ثبت رساند و در ۱۰ ماهه گذشته نیز درآمد عملیاتی شناسایی‌شده خود را از بخش‌های «درآمد تسهیلات اعطایی، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد» برابر با مبلغ ۱۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مواجه

روند درآمدزایی ” سامان “

درآمد محقق شده‌ی ماهانه بانک سامان در دی‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش را به دنبال داشت، از ابتدای سال مالی تا انتهای آذر‌ماه نیز میزان درآمد‌های محقق شده‌ی این بانک با افزایش همراه بوده است، اما در دی‌ماه و با کاهش ۲۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

مواجه

همان‌گونه که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، این بانک در دی‌ماه با نزول همراه بوده است. بانک سامان در دی‌ماه یک هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که نسبت به ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است و از ابتدای سال مالی تا انتهای دی‌ماه سال جاری نیز میزان درآمد‌های تجمیعی محقق شده خود را ۱۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان به ثبت رساند.

“سامان” میزان درآمد عملیاتی شناسایی‌شده که در دی‌ماه سال جاری اعلام کرد از بخش‌های «درآمد تسهیلات اعطایی، درآمد سپرده‌گذاری، درآمد اوراق بدهی، درآمد سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد» بود که بیشترین درآمد را از بخش تسهیلات اعطایی با یک هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان کسب کرد، این میزان درآمد دربرگیرنده ۸۲ درصد از درآمد ماهانه بود.

شرح بخش‌های درآمدزایی بانک سامان به این صورت است که در دی‌ماه، در بخش درآمد تسهیلات اعطایی با کاهش ۲۶ درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بوده است. همچنین نکته حائز اهمیت در بخش درآمد از کارمزد‌ها است که در دی‌ماه با کاهش ۲۸ درصدی همراه شده است.

درآمد تسهیلات اعطایی بانک سامان

میزان درآمدی که بانک سامان ایران در دی‌ماه از بخش تسهیلات اعطایی شناسایی کرد یک هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است. از ابتدای سال مالی تاکنون نیز میزان درآمد تجمیعی از تسهیلات اعطایی این بانک، ۱۴ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

درآمد تسهیلات اعطایی بانک سامان در دی‌ماه ۱۶ درصد پایین‌تر از میانگین ۹ ماه گذشته بوده است.

مواجه

بانک سامان در دی‌ماه سال جاری پس از فروردین ماه به پایین‌ترین میزان درآمدی خود در ۸ ماه اخیر رسید و یکی از ضعیف‌ترین گزارش فعالیت‌های ماهانه را از خود برجای گذاشت. عمده‌ترین درآمد “سامان” در دی‌ماه متعلق به «مشارکت مدنی» و «مرابحه» بود، مبلغ به ثبت رسیده در بخش‌های نام‌برده برابر با ۵۰۸ میلیارد تومان و ۴۵۶ میلیارد تومان بود.

درآمدی که بانک سامان از بخش «مشارکت مدنی» به همراه داشت ۴۰ درصد از کل درآمد‌های شناسایی‌شده در دی‌ماه را به خود اختصاص داد، اما این بخش درآمدزایی نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است. همچنین بخش «بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی پرداخت شده» نیز در دی‌ماه نسبت به آذرماه ۹۵ درصد کمتر شده است.

پایان مطلب

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 227 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.