گرگ بورس خرید "فارس" به سود سهامداران "شتران" خواهد بود/ یک سوم درآمد ارزی کشور در اختیار"فارس" است - گرگ بورس

گرگ بورس:
رقابت برای خرید بلوک ۱۲ درصدی “فارس” همچنان ادامه دارد. مجموعه اهداف و پالایشگاه نفت تهران تصمیم راسخی برای خرید این بلوک گرفته اند و قیمت را از قیمت پایه یک هزار و ۳۹۷ تومانی تا به این لحظه تا یک هزار و ۷۲۵ تومان ارتقا داده اند و همچنان روی دست هم دیگر سفارش ثبت می‌کنند. ارزندگی بلوک ۱۲ درصدی “فارس” برای کسی پوشیده نیست، اما آیا خرید در این قیمت‌ها با توجه به وضعیت بازار سهام توجیه دارد یا خیر؟ سوالی که به نظر می‌رسد خریداران این بلوک پر ارزش بهتر بتوانند به این سوال پاسخ دهند. هر یک از خریداران در قیمت یک هزار و ۷۲۵ تومانی می‌بایست ۱۰۱ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان پول بپردازند.

خرید

در همین راستا با یکی از اعضای هیات مدیره “شتران” به گفتگو پرداختیم. این عضو هیات مدیره پالایشگاه نفت تهران در خصوص ارزندگی بلوک ۱۲ درصدی “فارس” به گرگ بورس گفت: فارس حدود یک سوم درآمد ارزی کشور را در اختیار دارد و با توجه به وضعیت برجام پیش بینی رشد نرخ ارز، و شرایط پیش رو این بلوک را بسیار ارزشمند می‌دانیم.
وی ادامه داد: خرید “فارس” به عنوان بهترین دارایی دولت که با اقساط و تسهیلات ۷۰ همت مزایده گذاشته است، به سود سهامداران “شتران” خواهد بود. این مزایده، احتمالا بزرگترین مزایده خاورمیانه باشد که کاملا اقتصادی است و جریان نقدی مناسبی ضمن کسب یک کرسی هیات مدیره برای “شتران” ایجاد می‌کند.

پایان مطلب

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 221 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 1 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.