گرگ بورس آیا تامین مالی از بورس در ۱۴۰۱ ادامه‌دار است - گرگ بورس

تورم بیش از ۳۰ درصدی در سال جدید /عید/

محسن عباسلو مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در گفت‌وگو با گرگ بورس، در خصوص تأمین مالی دولت در سال آینده بیان کرد: با توجه بودجه سال ۱۴۰۱ به نظر می‌رسد سال بعد بخشی از تأمین مالی دولت از طریق بازار ادامه پیدا کند. البته در این راستا می‌توان گفت مقدار استفاده مالی از بورس نسبت به قبل کاهش پیدا خواهد کرد.

عباسلو در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دلایلی که بازار سرمایه در روند نزولی به اتفاقات واکنش نشان نمی‌دهد، ابهامات موجود در برجام بوده چرا که وضعیت بانک‌ها با نرخ ارز رابطه مستقیمی داشته و در صورتی که احیای برجام به نتیجه برسد، احتمالا نرخ ارز کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین در وضعیت برجام و نرخ ارز ابهاماتی وجود دارد که به همین دلیل شرکت‌های ارزی در بورس نوسانی شده اند.


بیشتر بخوانید: سد نقدینگی مقابل بورس باید بشکند


وی با اشاره به افزایش نرخ کامودیتی‌ها گفت: البته با افزایش قیمت کامودیتی ها، نرخ نفت نیز بالا رفت که در این راستا به نظر می‌رسد اگر مشکل اوکراین و روسیه حل شود، قیمت نفت افت کرده و در این راستا نرخ فلزات نیز کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت تا پایان سال روند بازار سرمایه مثبت می‌ماند و طبق معمول در چند روز آخر سال فشار خریداران از فروشندگان در بورس بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در خصوص سرمایه گذاری در بورس اظهار کرد: با توجه به کسری بودجه‌ای که در سال جدید وجود دارد، انتظار می‌رود تورم به بیش از ۳۰ درصد برسد؛ بنابراین بازار سرمایه روند افزایشی داشته و بازار‌های موازی مانند مسکن، خودرو، رمزارز و… وارد رکود خواهند شد. در واقع جذابیت قبلی خود را از دست داده و در این صورت بهترین بازار برای سرمایه گذاری بورس خواهد شد.

عباسلو در پایان خاطرنشان کرد: همچنین سیاست‌های مالیاتی که دولت در تراکنش‌های بانکی، مسکن، اتومبیل و… گذاشته، توجیح مناسبی برای سرمایه گذاری در آن‌ها ندارد. در حال حاضر بازار سرمایه شفاف بوده و از مالیات نیز معاف شده؛ اما مشکل فعلی، عدم اعتماد مردم به سیاست‌های دولت به خصوص در دوره قبل است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 386 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 25 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.