گرگ بورس اصلاح پرتفو با دستورالعمل جدید - گرگ بورس

بازار سرمایه+گرگ بورس

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز بازارسرمایه شاخص‌کل بیشتر به‌سوی متعادل منفی سوق پیدا کرد و اما؛ خبری خوش از دل شاخص‌ها آن بود که هم‌وزن با یک رشد کمی و نسبی همراه شد تا شاید سیگنال خرید برای هفته آینده باشد.

سهامداران عزیز یک نکته اساسی بر سر زبان معامله‌گران افتاده و بد نیست شما هم در اصلاح پرتفوی خود از این نکته بهره‌مند شوید و آن‌هم این است که حجم معاملات و داد و ستد‌های خرد کاهش چشمگیری داشته و بر اساس حجم مبادلات نباید دست به معامله زد و در این شرایط جدید، کمی باید با شاخک‌های تیز به زیر تابلوی بورس آمد.

پیشنهاد می‌شود تا در زمان معامله، خودمان را سریعا با این وضعیت تطبیق دهیم، زیرا ساختار معاملات گذشته دیگر بر بورس حاکم نیست و باید با فاکتور‌های جدیدی برای حفظ ارزش پرتفوی خودمان گام برداریم! چراکه اگر مقاومت در برابر این دگرگونی‌ها انجام دهیم، پرتفو را به مسلخ‌گاه سقوط نهایی برده‌ایم.

تراز پول حقیقی‌ها به مثابه روز سه شنبه متفاوت بود، حقیقی‌ها ۱۳۱.۱ میلیارد تومان از بازار سهام خارج و ۸۲.۹ میلیارد تومان وارد صندوق‌های با درآمد ثابت وارد کردند.

سرانه معامله حقیقی‌ها هم به نفع خریداران بود، بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۳.۲ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۱۳.۱ میلیون تومان شد.

ارزش کل معاملات بازار سهام در روز آخر ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شد و ارزش معاملات خرد سهام ۲.۶۳ هزار میلیارد تومان بود.

آیا به دلار برجامی باید خوش‌بین بود

دلاری که این روز‌ها در مرتبه نزولی قرار گرفته، در آخرین روند معامله خود به ۲۷ هزار و ۸۷۰ تومان رسیده و انتظار برای این کاهش کاملا به چشم می‌آمد و این در حالی است که در حال حاضر معامله گران مانند قبل نسبت به توافق هسته‌ای خوش‌بین نیستند، و تمایلی ندارند که با قدرت در موقعیت خرید و فروش قرار بگیرند. شاخص دلار آمریکا در معاملات امروز با تضعیف در برابر سایر ارز‌ها به سطح ۹۵.۱۱ رسید.

سکه سر به زیر شد

نرخ سکه بهار آزادی با روند کاهشی که سپری کرده به ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان رسیده و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان را تجربه کرده و باید دید تا چه زمانی روند نرخ جهانی طلا و دلار مانع این روند نزولی نمی‌شود.

از سوی دیگر تابلوی طلافروشی‌ها نیز حاکی از آن است که هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۱۱ هزارتومان رسیده و این روند نزولی خریدارانی که برای سودسازی شب‌عید آماده شده بودند را کاملا تحت فشار موج نزولی گذاشته است.

اونس جهانی طلا در معاملات امروز در پی گزارش تورم قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) که بهتر از حد انتظار بود با افزایش ۰.۱۸ درصدی در سطح ۱۸۲۴ دلار در حال معامله است.

از شرق تا غرب

اگر به سراغ شاخص‌های معتبر و مطرح وال‌استریت برویم، بازاری سبز را می‌توان به نظاره نشست، زیرا داوجونز با ۳۶,۲۹۰ هزارواحد، S&P با ۱۳,۲۸ واحد و نزدک با ۰,۶۸ واحد سبز پوشی به میانه‌های هفته نزدیک می‌شوند.

بازار‌ها اکنون به طور کامل برای افزایش نرخ بهره در ماه مارس آماده می‌شوند. سهام با رشد بالا مانند تسلا ترس‌های اولیه را کنار گذاشتند و تقویت شدند.

اما شاخص‌های شرقی مانند Nikkei ژاپن با کاهش ۲۳۱ واحدی و شاخص شانگ‌های با کاهشی در حدود ۲۲ واحد، نتوانستند که سبزی را به همراه داشته باشند.

علاقه‌مندان به این شاخص‌ها در نظر داشته باشند که مازاد حساب جاری ژاپن در نوامبر ۲۰۲۱ از ۱۷۳۲.۳ میلیارد ین در ماه مشابه سال قبل و در مقایسه با انتظارات بازار برای مازاد ۵۸۵ میلیارد ین، به شدت کاهش یافت و به ۸۹۷.۳ میلیارد ین رسیده و برای شاخص چینی نیز کاهش نرخ تورم سالانه چین در دسامبر ۲۰۲۱ به میزان ۱.۵ درصد که کمتر از انتظارات بازار ۱.۸٪ بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 350 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.