گرگ بورس تحریم‌های جدید آمریکا علیه اریتره - گرگ بورس

علت اعمال تحریم‌ها افزایش فشار بر طرف‌های درگیر جنگ در اتیوپی برای پایان دادن به درگیری‌ها در شمال این کشور عنوان شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اریتره، حزب سیاسی حاکم بر آن، حزب سیاسی «جبهه خلق برای دموکراسی و عدالت»، مشاور اقتصادی این حزب و رئیس دفتر امنیت ملی اریتره را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داده و آن‌ها را به مشارکت در درگیری متهم کرده است.

آندریا گاکی، مدیر دفتر گروه‌های دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اریتره را که در خشونت‌های شمال اتیوپی نقش دارد و باعث تضعیف ثبات و یکپارچگی این کشور شده و یک فاجعه انسانی در آن رقم زده است را محکوم می‌کنیم.»

وی در ادامه اظهار داشت: «خزانه‌داری به استفاده از همه ابزار‌ها و اختیارات خود برای مورد هدف قرار دادن افرادی که با اقدامات خود باعث طولانی شدن بحران در منطقه می‌شوند ادامه خواهد داد. بحران‌هایی که باعث رنج صد‌ها هزار نفر می‌شود.»

یمانی مسکل، وزیر اطلاعات اریتره، به درخواست خبرنگاران برای اظهارنظر درمورد این اتفاق پاسخی نداده است.

گفتنی است امروز بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اظهار نگرانی درباره اوضاع تنش‌آمیز اتیوپی، بیان کرده است که نگران است این کشور «از درون منفجر شود.»

جنگ اتیوپی در نوامبر ۲۰۲۰ بین نیرو‌های فدرال و نیرو‌های وفادار به جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

گفتنی است که اریتره در اوایل جنگ، تانک‌ها و نیرو‌هایی را برای کمک به «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی که متحد او محسوب می‌شود فرستاد. همچنین این کشور از درگیری‌های تیگرای برای تسویه حساب‌های قدیمی استفاده می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 307 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها