گرگ بورس آیا کاهش وزن تنها با تغییر رژیم غذایی امکان پذیر است؟ بخش دو - گرگ بورس

 

برای کسانی که برنامه شلوغی دارند از نظر زمان کارآمدتر است

برای کسانی که برنامه روزانه پرمشغله ای دارند، برنامه ریزی غذایی و ورزش در طول روز می تواند کاری دلهره آور باشد.

 

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که بزرگسالان جوان محدودیت  رژیم آنلاین زمانی را به عنوان یکی از موانع اصلی برای بهبود رژیم غذایی خود درک می کنند (منبع مورد اعتماد ۹).

 

با تمرکز بر رژیم غذایی به تنهایی، می توانید زمان ارزشمندی را در برنامه خود آزاد کنید و به شما امکان می دهد رویکردی پایدارتر برای کاهش وزن داشته باشید.

 

پس از ایجاد یک برنامه غذایی جامد، می توانید به تدریج ورزش را اضافه کنید تا پیشرفت کاهش وزن خود را افزایش دهید.

 

خلاصه

در حالی که اصلاح رژیم غذایی و ورزش اغلب برای دستیابی به کاهش وزن با هم ترکیب می شوند، تنها تمرکز بر رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند تا توجه کامل خود را به تغذیه خود اختصاص دهید. همچنین ممکن است نسبت به گنجاندن ورزش در معادله قابل کنترل تر باشد.

 

معایب تمرکز بر رژیم غذایی به تنهایی

اگرچه ممکن است تنها با تمرکز بر رژیم غذایی خود شاهد پیشرفت کاهش وزن باشید، اما برخی از نکات منفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

خطر افزایش وزن

یکی از معایب بالقوه اصلی تمرکز بر روی رژیم غذایی خود این است که پس از مدتی دوباره وزن خود را به دست آورید.

 

در واقع، یک مطالعه اخیر در بزرگسالان دارای اضافه وزن، اثرات مداخلات ورزشی مختلف را بر کاهش وزن مورد بررسی قرار داد (منبع معتبر ۱۰).

 

آنها شرکت کنندگان را به چهار گروه تقسیم کردند: یک گروه فقط با محدودیت کالری  رژیم آنلاین ، یک گروه تمرین قدرتی، یک گروه تمرین استقامتی و یک گروه استقامتی.

 

هر گروه به مدت ۶ ماه از رژیم غذایی ۲۵ تا ۳۰ درصدی کسری کالری پیروی کردند که در طی آن فقط گروه‌های تمرینی ۳ بار در هفته فعالیت بدنی داشتند.

 

این مطالعه نشان داد که همه گروه‌ها در ابتدا وزن مشابهی را از دست دادند، اگرچه بیشتر آنها پس از ۳ سال مقدار قابل توجهی از وزن خود را افزایش دادند.

 

استثنا گروه قدرت – استقامت بود. آنهایی که در این گروه بودند پس از ۳ سال وزن خود را حفظ کردند و این نشان می دهد که ورزش نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

 

با انجام ورزش قبلی، ممکن است شانس خود را برای بازیابی وزن بعد از مدتی افزایش دهید.

 

شما اثرات متابولیکی مثبت ورزش را از دست می دهید

شرکت در ورزش منظم می تواند به سوزاندن کالری، افزایش کاهش وزن و سایر مزایای مهم متابولیک کمک کند.

 

فواید متابولیک به نحوه تبدیل بدن شما به غذاهایی که می خورید به انرژی اشاره دارد. داشتن ماهیچه های بدون چربی بیشتر و چربی بدن کمتر به بدن شما کمک می کند کالری بیشتری را در هنگام استراحت بسوزاند، که زمانی که به دنبال کاهش وزن هستید سودمند است (منبع معتبر ۱۱).

 

اثرات متابولیک اصلی ورزش شامل (۱۲ منبع معتبر، ۱۳ منبع معتبر):

 

بهبود توده عضلانی و استخوانی

بهبود حساسیت به انسولین، یک نشانگر کلیدی متابولیسم کربوهیدرات

افزایش متابولیسم در حالت استراحت یا اینکه در زمان استراحت چقدر کالری می سوزانید

پیشگیری از سندرم متابولیک، که مجموعه ای از شرایط است که خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و بیماری شریان را افزایش می دهد.

با این حال، اثرات متابولیک خاص به نوع ورزش انجام شده بستگی دارد.

 

به عنوان مثال، مروری بر ۶۶ مطالعه در سال ۲۰۱۵، روش‌های درمانی مختلف  رژیم آنلاین برای بزرگسالان دارای اضافه وزن، از جمله انواع مختلف ورزش را بررسی کرد (منبع معتبر ۱۴).

 

آنها دریافتند که ورزش مقاومتی به ویژه برای ترویج کاهش چربی و حمایت از توده عضلانی بدون چربی مهم است.

 

همچنین، نشان داده شده است که شرکت در تمرینات مقاومتی منظم باعث تقویت استخوان و توده عضلانی سالم می شود (۱۵ منبع معتبر، ۱۶ منبع معتبر، منبع معتبر ۱۷).

 

این امر به ویژه با افزایش سن بسیار مهم است، زیرا هم توده عضلانی و هم تراکم استخوان پس از ۳۰ سالگی به آرامی شروع به کاهش می کنند (منبع معتبر ۱۸).

 

همچنین مهم است که برخی از ورزش‌های استقامتی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری یا شنا را در نظر بگیرید، زیرا نشان داده شده است که انجام این کار باعث تقویت سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود (منبع مورد اعتماد ۱۹).

 

با انتقال ورزش، ممکن است برخی از اثرات متابولیک مثبت آن را از دست بدهید.

 

در نهایت، بهترین رویکرد برای کاهش وزن، رویکردی است که می توانید به آن پایبند باشید. سعی کنید شکلی از ورزش را پیدا کنید که از آن لذت می برید و می توانید به طور مداوم به آن پایبند باشید، درست مانند رژیم غذایی خود.

 

خلاصه

اگرچه دستیابی به کاهش وزن تنها با تمرکز بر رژیم غذایی دارای چند مزیت بالقوه است، مهم است که برخی از مزایایی را که ممکن است با حذف ورزش از برنامه روزانه خود از دست بدهید، در نظر داشته باشید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.