گرگ بورس راهنمای استفاده از متاتریدر 4 - گرگ بورس

متاتریدر ۴ یک پلتفرم معاملاتی محبوب است که توسط معامله‌گران در سراسر جهان برای معامله در بازار فارکس استفاده می‌شود. این نرم‌افزار به دلیل طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ابزارهای تحلیلی که ارائه می‌دهد شناخته شده است. راهنمای استفاده از MT4 به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از نمودارها و ویژگی‌های آنالیتیکال در این تریدر استفاده کنید و چگونه مطالعات تکنیکال خود با استفاده از متاتریدر انجام دهید، از چگونگی دانلود، بارگذاری اندیکاتورها و اکسپرت‌های معاملاتی اطلاع پیدا کنید و در نهایت نسبت به باز کردن، بستن و اصلاح معاملات در متاتریدر ۴ مطلع شوید. در این مقاله ویژگی‌های اصلی این نرم‌افزار را مرور می‌کنیم.همچنین برای ثبت نام در بهترین بروکرهای فارکس می‌توانید این لینک را https://parsiforex.com کپی کنید.

معرفی MT4

زمانی که یک اکانت دمو یا لایو را با بروکر آنلاین فارکس باز می‌کنید، برای انجام معاملات خود باید از یک پلتفرم استفاده کنید. یک پلتفرم معاملاتی، نرم‌افزاری است که مکانیزم لازم را برای انجام معاملات فراهم می‌کند و شامل ابزارها و امکانات آنالیز تکنیکال مانند نمودارهای کندل استیک به همراه اندیکاتورها است.

بسیاری از بروکرها، پلتفرم‌های معاملاتی مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. تقریباً تمام بروکرها، متاتریدر ۴ را به معامله‌گران خود پیشنهاد می‌دهند به همین دلیل داشتن اطلاعات درباره این پلتفرم و چگونگی کارکرد آن بسیار مفید است. دو نوع پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ در دسترس معامله‌گران قرار دارد. هر دو این نرم‌افزارها به صورت رایگان و مستقل در دسترس هستند که کاربر می‌تواند روی رایانه یا دستگاه خود بارگیری و نصب کنند. سیستم عامل‌های متاتریدر توسط MetaQuotes Software Corp ارائه شده‌اند که در این میان پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۵ جدیدتر است.

بهتر است بدانید که علی‌رغم انتشار نسخه جدید، بسیاری از معامله‌گران همچنان با متاتریدر۴ کار می‌کنند.

آشنایی با متاتریدر

قسمت Navigation

جعبه ابزارها (TOOLBARS)

در نمای اولیه صفحه نمایش که پس از نصب ارائه می‌شود ، نوار ابزارها در بالای صفحه قرار دارند که شامل آیکون‌های مختلف هستند.

دیده‌بان بازار (MARKET WATCH)

این پنجره در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد و لیستی از جفت ارزها را با قیمت فعلی عرضه و تقاضای آن‌ها نشان می‌دهد.

نمادها (SYMBOLS / TICK CHARTS)

در پایین این پنجره تب‌هایی وجود دارد که نمای Market Watch را تغییر می‌دهند. نمادها تصویر جفت ارزهای موجود در چارت را در نمودار تیک MT4 همراه با قیمت‌های عرضه و تقاضا، نمایش می‌دهند.

NAVIGATOR

در این پنجره، می‌توانید حساب(های) خود، اندیکاتورها، اکسپرت‌های معاملاتی و اسکریپت‌های ذخیره شده خود را مشاهده کنید.

اکسپرت‌های معاملاتی MT4

اکسپرت‌های معاملاتی، برنامه‌هایی هستند که که به زبان (MQL4) نوشته می‌شوند، معامله‌گران برای پیاده‌سازی استراتژی‌های معاملات خودکار با توجه به منطق برنامه، به MT4 متصل شوند و اجازه معاملات خودکار را به MT4 را بدهند. شما می‌توانید اکسپرت معاملاتی مخصوص به خود را با استفاده از پلتفرم «متا ادیتور» که در جعبه نوار ابزار نشان داده شده است، بسازید. می‌توانید اکسپرت معاملاتی را به جفت ارز و از طریق کلیک روی اکسپرت معاملاتی و کشیدن آن به چارت خود، متصل کنید.

اگر می خواهید تنظیمات اکسپرت معاملاتی را براساس سلیقه خود تغییر دهید، می‌توانید با کلیک راست روی چارت و انتخاب اکسپرت معاملاتی از منوی ویرایش، این کار را انجام دهید. اطلاعات بیشتر درباره اکسپرت معاملاتی را با کلیک بر روی قسمت «Help» در قسمت متا ادیتور و مطالعه هر یک از مطالب مربوط به متاتریدر ۴، بدست آورید.

اندیکاتورهای MT4

پلتفرم متاتریدر ۴، دارای اندیکاتورهای از پیش نصب شده است که تقریباً تمام مطالعات تکنیکالی را که نمودارهای فارکس بر اساس آن نشان داده می‌شوند را، ارائه می‌دهد. می‌توانید اندیکاتورهای مخصوص به خود را بسازید یا از منابع دیگر دانلود کنید، در قسمت اندیکاتورها ذخیره کنید و در آخر برای جفت ارز مورد نظر، از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از قسمت «Insert» در نوار ابزار و سپس با کلیک روی آیکون «Add Indicator» برای وارد کردن اندیکاتورهای جدید به مجموعه خود استفاده کنید.

اسکریپت‌ها

اسکریپت‌ها ماکروهایی هستند که می‌توانند برای مختصر کردن ورودی‌های مورد نیاز در توابع خاص، نوشته یا بارگیری شوند. یک نوع اسکریپت رایج، اسکریپتی است که برای انواع معاملات استفاده می‌شود.

الگوها «TEMPLATES»

الگوها فایل‌هایی هستند که می‌توانید ذخیره و یا دانلود کنید. زمانی که یک الگو توسط شما انتخاب شود، ساختار نمودارتان نیز مشخص می‌شود.

این پلتفرم همچنین دارای برخی از الگوهای پیش‌فرض از پیش تعیین شده است که می‌توانید استفاده کنید. با کلیک کردن روی منوی «Charts» در نوار ابزار بالای صفحه، می‌توانید الگوها را بارگیری، ذخیره و تغییر دهید، همچنین می‌توانید از طریق یکی از آیکون‌های نوار ابزار در بالای صفحه به این الگوها دسترسی پیدا کنید.

شما می‌توانید نمودارهای مربوط به جفت‌های ارزی خاص ارائه شده توسط بروکر خود را با کلیک روی دستور «File» در بالا سمت چپ صفحه مشاهده کنید، به این ترتیب با استفاده از منوی ظاهر شده جفت ارزهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه،می‌توانید با کلیک بر روی نماد نمودار در انتهای سمت چپ نوار ابزار بالا، به هدف خود برسید.

نمودارها در سه قالب مختلف نشان داده می‌شوند:

  • کندل‌های ژاپنی
  • نمودارهای میله ای قدیمی
  • نمودارهای خطی

نوع نمودار خود را با کلیک روی یکی از آیکون‌های مورد نظر انتخاب کنید.

روی آیکن نمودارها یا «charts» در بالای صفحه کلیک کنید و فرمت مورد نظر خود را از منوی پایین انتخاب کنید.

میزان بزرگنمایی مورد نظر خود را با کلیک کردن بر روی نمادهای مثبت یا منفی در نوار ابزار بالا به دست آورید.

بازه‌های زمانی

بازه زمانی (تناوب هر داده نقطه‌ای در امتداد محور زمانی افقی) را می‌توان با کلیک کردن روی دکمه تناوب مورد نیاز در نوار ابزار پایین، ایجاد کرد.

این کار به وسیله منو، از طریق کلیک کردن روی آیکون نمودارها، در بالای صفحه و سپس انتخاب دوره یا «Periodicity» انجام می شود.

با استفاده از ابزارهای طراحی مانند خطوط افقی و عمودی، خطوط ترند، کانال ها و …مطالعات خود را انجام دهید. این امکانات در سمت چپ پایین نوار ابزار فوقانی قابل دسترسی هستند. می‌توانید این ابزارها را با کلیک برروی «Insert» در قسمت بالای صفحه و دسترسی به گزینه‌ها پیدا کنید.

در گوشه سمت راست پایین صفحه، یک متر گرافیکی و یک نمایشگر عددی وجود دارد که نشان‌دهنده جریان اطلاعات از طریق اتصال به اینترنت بین بروکر و سیستم عامل شما خواهد بود. اگر هر یک از شماره‌ها بیش از چند ثانیه “۰” را نشان دهند، نشانه این است که شما متصل نیستید. در صورت مشاهده چنین حالتی با کلیک راست روی نمایشگر عددی که در پنجره گفتگوی ورود به سیستم باز می‌شود، مشکل را بررسی کنید.اگر هیچ خطایی در اتصال شما به سیستم رخ نداده باشد اما همچنان ارتباط شما برقرار نشده باشد، اینترنت خود را بررسی کنید. اگر اتصال اینترنت شما برقرار است اما همچنان نمی‌توانید هیچ اطلاعات آنلاینی از بروکر خود دریافت کنید، باید از پشتیبانی بروکر خود درخواست کمک کنید.

باز کردن سفارشات

معاملات جدید براساس مبالغ مشخصی در بازار باز می‌شوند (با قیمت‌های بهتر نسبت به بازار) و یا با قیمت‌های (پایین‌تر از قیمت‌های بازار ) بسته می‌شوند. بدون توجه به نوع سفارش، می‌توان به این دیالوگ باکس با دو روش دسترسی پیدا کرد. روش اول، با کلیک کردن سفارش جدید یا «New Order» در قسمت بالای نوار ابزار.

روش دوم، با کلیک کردن روی ابزارها در بالای صفحه و سپس، انتخاب سفارش جدید از منوی نشان داده شده.

اصلاح یا بستن سفارشات

ممکن است بخواهید معاملات باز یا نامعلوم خود را ببندید یا اصلاح کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید استاپ لاس یا سطح سود خود را تغییر دهید و یا جایی وارد معاملات شوید که از قبل آن را مشخص نکرده‌اید. این کار را می‌توانید با کلیک چپ روی یک معامله باز که در پنجره ترمینال نشان داده شده است و سپس کلیک چپ روی اصلاح یا پاک کردن سفارش در منوی پاپ آپ که در دیالوگ باکس دیگری ظاهر می‌شود، انجام دهید.

مزایا و معایب متاتریدر ۴

مزایا

  • پلتفرم MT4 سرعت اجرای بالایی دارد و شما را با مشکلات کمتری رو به رو می‌کند
  • این پلتفرم با اکثر بروکرهای فارکس، سازگار است بنابراین می‌توانید از آن برای چند اکانت خود استفاده کنید.
  • متاتریدر انجمن آنلاینی دارد که می‌توانید در صورت لزوم از کمک آن‌ها بهره‌مند شوید.
  • از آنجا که متاتریدر ۴ بسیار معروف است، می‌توان تعداد بسیار زیادی از اندیکاتورهای سفارشی و اکسپرت‌های معاملاتی را به صورت سفارشی همراه با ویژگی‌های مدنظر خود، بسازید.
  • این پلتفرم طیف گسترده‌ای از نمودارهای MT4 را برای مشاهده حرکات قیمت در تنظیمات مختلف ارائه می‌دهد.
  • می توانید از MT4 برای بسیاری از حساب‌ها از جمله حساب‌های شامل اسپرد مانند ECN استفاده کنید.
  • استفاده از متاتریدر ۴ بسیار آسان است. از این پلتفرم می‌توان در گوشی‌های هوشمند نیز استفاده کرد.
  • بسیاری از بروکرها حساب‌های دمو MT4 را ارائه می‌دهند و به معامله‌گران مشتاق اجازه می‌دهند در شرایط واقعی بازار، بدون ریسک عمل کنند.

معایب

  • برخی از بروکرها ضمن ارائه متاتریدر ۴، اسپرد بیشتری را در این پلتفرم نسبت به پلتفرم‌های ارائه شده دیگر، دریافت می‌کنند.

متاتریدر ۴ یک پلتفرم معاملاتی شناخته شده است که به شما امکان می‌دهد طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های معاملاتی را انجام دهید. این نرم‌افزار به دلیل ویژگی‌های متعدد و ابزارهای تحلیلی قوی که ارائه می‌دهد، به انتخابی محبوب در بین معامله‌گران در سراسر جهان تبدیل شده است. با یادگیری نحوه استفاده از متاتریدر ۴، می‌توانید به طور موثر بازارها را تجزیه و تحلیل کنید، معاملات را اجرا کنید و نتایج به دست آمده را تحلیل و بررسی کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 36 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 9 ژوئن 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.