گرگ بورس معامله ۱۰۰ هزار گواهی سپرده میلگرد در نخستین هفته معاملاتی - گرگ بورس

معامله ۱۰۰ هزار گواهی سپرده میلگرد در نخستین هفته معاملاتی

به گزارش گرگ بورس، در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالا معامله گران تعداد ۷ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۶۲۰ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۱۷۷۴ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال دادوستد کردند.



میلگرد با معامله ۱۰۰ هزار گواهی سپرده، اولین هفته معاملاتی خود در بازار مالی بورس کالا را به ارزشی بالغ بر ۱۴.۶ میلیارد ریال به پایان رساند؛ در این هفته سیمان با برتری نسبت به زعفران نگین و سکه طلا در بالاترین جایگاه بازار از نظر حجم معاملات ایستاد و زعفران نگین و سکه طلا نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

طی هفته‌ای که گذشت، ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش تقریبی ۲۲ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال در حالی مورد معامله قرار گرفت که با ثبت این آمار سیمان از نظر حجم با کسب سهم ۵۹ درصدی مقام اول را کسب کرد و با برتری مطلق نسبت به سکه و زعفران نگین اول شد. این دارایی از نظر ارزش معاملات نیز بعد از سکه و زعفران نگین رتبه سوم را به دست آورد.

در این هفته سکه طلا نیز با کسب سهم ۶۳ درصدی از ارزش کل معاملات رتبه اول را به دست آورد؛ به طوری که معامله گران با دادوستد ۸۶۱ هزار و ۴۰۰ گواهی سپرده سکه طلا ارزش بیش از ۱۱۱۸ میلیارد و ۵۳ میلیون ریالی را رقم زدند. دارایی مذکور نزدیک به ۱۲ درصد از حجم کل معاملات را نیز به خود اختصاص داد و از این نظر دوم شد.

زعفران نگین با معامله ۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۱۰ گواهی سپرده و ثبت ارزش ۶۰۲ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریالی توانست رتبه دوم حجم و ارزش معاملات را کسب کند. طی بازه زمانی مورد بررسی و در نماد معاملاتی انبار‌های دارایی مذکور حدود ۲۸ درصد از حجم و ارزش کل معاملات رقم خورد.

در این هفته ۴۶۵۸ هزار گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به یک میلیارد و ۹۹ میلیون ریالی در بازار مالی بورس کالای ایران دادوستد شد.

معامله ۱۹ هزار و ۸۹۱ هزار گواهی سپرده برنج طارم نیز ارزش ۹.۵ میلیارد ریالی را در پی داشت.

ارزش دادوستد ۵۵۷۶ گواهی سپرده زیره سبز نیز از رقمی حدود ۵.۴ میلیارد ریال فراتر رفت.

داده کاوی آمار‌های معاملاتی هفته گذشته حاکی از آن است که ۲۵ گواهی سپرده کشمش سبز نیز در نماد انبار خلیل آباد در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش بالغ بر ۱۵ میلیون ریالی برای آن ثبت شد.

۶۰ گواهی سپرده پسته به ارزش ۱۴۱ میلیون ریالی نیز در بازار مورد دادوستد قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : بورس کالا تاريخ : 27 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.