گرگ بورس زمان تحلیل شرکت‌های بورسی رسید - گرگ بورس

برگشت اعتماد به بازار سرمایه به زمان نیاز دارد//قربانی//

میثم مسلمان‌زاده، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت فعلی بازارسرمایه اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت بازار از هیجان خود دور شده و به تدریج وارد یک فاز منطقی از لحاظ برآورد سود و تصمیم‌گیری بین سرمایه‌گذاران می‌شود که در معاملات مشهود است.

وی ادامه داد: برای از بین بردن عدم اطمینانی که طی یک سال و نیم گذشته در بورس به‌وجود آمده، به زمان بیشتری نیاز بوده و در این راستا، به نظر می‌رسد هیجان موجود طی چند ماه از بازار خارج شده و به تدریج اعتماد مردم در این حوزه برگردد؛ البته در حال حاضر بازار از لحاظ سودآوری و ارزش‌گذاری در وضعیت مناسبی قرار گرفته است.



مسلمان‌زاده درباره روند آتی بازار سرمایه مطرح کرد: با برآورد پتانسیل‌های بازار در آینده، می‌توان سودآوری قیمت سهام را پیش‌بینی کرد و یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که تا قبل از ارائه بودجه پیشنهادی در بورس وجود نداشت، عدم پیش بینی وضعیت بود.

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: با اصلاحی که در بودجه انجام شد و به دنبال آن با تصویب این لایحه در آینده نزدیک، می‌توان وارد فاز پیش‌بینی شرکت‌ها برای سودآوری سال ۱۴۰۱ شد. همچنین با توجه به اینکه ۹ ماه از سال ۱۴۰۰ گذشته، عملا می‌توان مقدار سودآوری شرکت‌ها را تحلیل کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که فعالان بازار بتوانند شرایط شرکت‌های بورسی را برآورد کنند و می‌توان گفت با توجه به بخشنامه ۱۰بند حمایتی بودجه وضعیت سودآوری و هزینه انرژی شرکت‌ها برای سال ۱۴۰۱ تقریبا مشخص شده است. در صورتی که بازار به سمت هیجان حرکت کند و دخالت در سودآوری شرکت‌ها کمتر شود، می‌توان کم کم به بهبود وضعیت بازار سرمایه امیدوار شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 362 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.