گرگ بورس آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود - گرگ بورس

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه امروز(۹آذر) در مناطق صنعتی انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، گفت: از اواسط روز چهارشنبه (۱۰آذر) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: امروز (۹آذر) و فردا (۱۰آذر) در مناطق صنعتی و پرتردد تهران، کرج، اراک و مشهد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان افزایش ابر، بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: این شرایط اواخر وقت چهارشنبه (۱۰آذر) و طی روز پنجشنبه(۱۱آذر) در غالب مناطق نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز انتظار می‌رود. جمعه (۱۲ آذر) به‌تدریج از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکز، شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: شنبه (۱۳آذر) در شرق و شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در اواخر وقت سامانه از کشور خارج خواهد شد. سه شنبه (۹آذر) و چهارشنبه (۱۰آذر) در نواحی شمال غرب کشوروزش باد شدید انتظار می‌رود. طی این دو روز برای استان‌های ساحلی دریای خزر گرمباد و افزایش دما بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد و پنجشنبه (۱۱آذر) در این نواحی کاهش محسوس دما بین ۱۲ تا ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه (۱۱آذر) در نواحی شمال غربی و غرب و جمعه (۱۲آذر) در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور کاهش نسبی دما بین۶ تا ۸ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز(۹آذر) تنگه هرمز و از چهارشنبه (۱۰آذر) تا اوایل وقت جمعه (۱۲آذر) دریای خزر مواج خواهد بود همچنین برای روزهای جمعه (۱۲آذر) و شنبه(۱۳آذر) خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: آسمان تهران فردا (۱۰آذر) قسمتی ابری تا ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی پنج شنبه (۱۱ آذرماه) قسمتی ابری تا ابری و گاهی بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۷و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با  دمای ۱۴ و ۱۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌کشورهستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 327 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها