گرگ بورس صف‌های خریدی که سودزا نیستند - گرگ بورس

پیش گشایش؛

به گزارش گرگ بورس، شاخص کل بورس روز گذشته در حالی که در ابتدای معاملات مثبت بود با افزایش فشار فروش ۲۵۸۰ هزار واحد کاهش یافت و به رقم یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۱۸۹۲واحد کاهش یافت.

“شستا” روز گذشته از نماد‌های مورد توجه معامله گران بود که کار خود را در بازه مثبت به پایان رساند. ارزش معاملات بورس تهران حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان و در فرابورس هم ۱۸۰۰ میلیارد تومان معامله انجام شد.

نماد‌های “فولاد”، “شستا” و” فارس” بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند.

هنوز روند بازار بطور قطعی بهبود نیافته و دلیل آن نیز بیشتر به سیاست‌های غلط دولت در قیمت گذاری دستوری، افرایش نرخ سود (برخلاف وعده‌های انتخاباتی)، فروش بیشتر اوراق و برخی ابهامات دیگر در فضای اقتصادی و سیاسی است. با این وجود قیمت‌ها در سطوح ارزنده‌ای هستند و خرید با دید میان‌مدت ریسک بالایی ندارد بویژه اینکه آهنگ دلار صعودی و مطابق پیش بینی قبلی به سمت هدف نهایی ۳۰ الی ۳۲ هزار تومان تا پایان سال به پیش می‌‎رود.

قیمت دلار در مسیر صعود

آقای دلار که تا چندی پیش در حال آرام گرفتن بود و ورود به ابتدای پله ۲۸ هزارتومانی بود ناگهان با رشد نرخ برابری دلار در دیگر کشور‌های همسایه، دلاری در ایران نیز مسیر صعودی را در پیش گرفت و طی آخرین معاملات شب گذشته به ۲۸ هزار و ۶۳۰ تومان رسید.

بازار دلار در روزه سکوت رئیس بانک مرکزی و عدم ارائه برنامه‌های آتی بزرگترین نهاد پولی کشور جای بسی تعجب که نه، بلکه جای کلی تعجب دارد.

اما قیمت سکه را که در نظر بگیریم، سکه دچار یک سردرگمی بین رفتن و ماندن شده و نمی‌داند که در نوسانات ارزی خود را دخیل بداند و موج سواری کند یا خیر؛ قیمت هر سکه بهار آزادی به نرخ ۱۲ یملیون و ۱۵۰ هزارتومان رسید و قیمت هر سکه امامی نیز به ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزارتومان نزدیک شده است.

نرخ تابلوی طلافروشی‌ها نیز حاکی از آن بود که هر گرم طلا به نرخ یک میلیون و ۲۳۶ هزارتومان رسیده است.

قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار رسید

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته ۲.۵۸ درصد افزایش یافت و به ۸۱.۵۲ دلار در هر بشکه رسید و این در حالی است که برخی کشورهای مصرف‌کننده عمده در تفکر آزادسازی منابع خود اما؛ این آزادسازی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار نگرفت و منتظر واکنش اوپک پلاس هستند و شاید وقتی دیگری باید منتظر نظر کشورهای بی‌نفتی مانند ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده، چین، کره جنوبی و هند و … نشست.

از شرق تا غرب

این هفته نوبت بازار‌های غربی است که سبز پوش باشند و نگاهی به شاخص‌های مهم وال‌استریت میتوان اینگونه بازار را به تصویر کشید که داوجونز با ۱۹۴,۵۵ واحد، S&P با ۷,۷۶ واحد و نزدک با ۰,۲۲ واحد سبزپوش بودند و از سوی دیگر، Nikkei با ۴۸۰,۸ واحد و شانگ‌های با ۳,۴ واحد منفی بازار را به اتمام رساندند.  

 

رشد نسبی رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها رشد نسبی داشتند، بیت کوین در ۵۷ هزار دلار قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 320 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 24 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.